Kontrollrummet

Syntonizer - progmetaltrio i repet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JohnRick

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
    • Drums Come True
...och ånyo en inspelning från några dagar sedan. Mickade upp mitt Gretschkit med sex mickar, basisten lineades via ampen, och gitarristen fick en onaxis-mick på sin 4-elementsLaney. Körde in allt i min Zoom r24 och efterbearbetade i DAW'en. Dålig liten lokal med läck i alla mickar. Allt "live" således. Input på soundet emotses dock och välkomnas.


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
I tanke på begränsningarna så tycker jag du lyckats bra, har hört sämre inspelningar med betydligt bättre möjligheter till efterarbete om man säger så! Trevlig musik var det också, diggar!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag tycker att det låter bra. Det är förvånansvärt rent i förhållande till den enkla inspelningen. Möjligen skulle jag tycka att trumljuden behöver bli mer distinkta. Bastrumman är lite luddig, speciellt när ni öser på. Cymbalerna skramlar lite mycket och dränker en del av de andra frekvenserna. Hihatten såsar lite, speciellt när du spelar halvöppet. Trots allt låter det som sagt var ritkigt bra med tanke på förutsättningarna.
Jag gillar musiken också tycker det finns potential för ett progressiv metal.
Men ni  måste skaffa er en sångare. Det blir lite för enformigt i sin nuvarande form.  :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej och välkommen till forumet,jag har inte lyssnat på nåt från dig så..

Grymt bra inspelning måste jag säga.En ylande sångare på det här - voila´..Lite cymbalskrammel ja som egget skrev.Baskaggen låter inte så mycket i mina sennhizer lurar men den känns helt ok så hos mig funkar den fint.
Läste en gång vad en stor mixguru skrev."baskaggen skall inte höras,den skall kännas" och i detta fall så funkar det fint enligt det deviset.I monitorer/andra lurar låter det säkert annorlunda.

Ett lite större rumsreverb hade jag lagt på totalen för att smyga ut bandet på lite Madison arena istället för källar feelingen,men det är ju jag det :) Bra lirat som fanken!

Rocka på

Mike


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Störtskönt.

Ni behöver sång eller ett tydligare melodiinstrument. Svängigt som fan, men efter en stund blir det lite långtråkigt.
Live kan jag tänka mig att det funkar hur bra som helst dock.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Otroligt tajt detta och bra som f*n saknar dock en sjungare då skulle det blivit 5 stjärnor nu 4,5 typ.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Robin Frejd

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Tycker att det låter bra! Lagom meckigt men ändå lättlyssnat! Enda jag inte gillade produktionsmässigt är den luddiga och aningen anonyma kaggen. Personligen skulle jag vilja ha mer klick eller rent av trigga.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Härligt med live :) Fortsätt med det, men sikta på att få till ännu bättre inspelning! Skulle gärna höra ett tyngre gitarrsound - låter lite tunt och raspigt nu.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skitbra!!
Gitarren lite för tunn och kicken för luddig,annars tipp-topp.
Blir lite enformigt i längden utan sång..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil