Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Mjukvara» Soundscape» Allmän information om Soundscapes olika system
Username:
Password:
Sidor: 1 [2]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: Allmän information om Soundscapes olika system  (läst 59821 gånger) 0
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
tsmalmbe
CTO
Administrator
Johnny Cash

Gick med: 20.02.2007
Medlem #: 1
Antal inlägg: 5 920
Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #15 skrivet: 23.03.2007, 12:15:58 »

Jaja gubbar och gummor, in med detta i Wikin bara. Bilderna är inte nånting att fundera på, börja med texten, det kan man fixa utan att ens registrera sig där.

Skriv i Wikin om soundscapeWiki -> redigera
Loggat

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.
Fredrik B
Nykomling
*

Gick med: 24.03.2007
Medlem #: 330
Antal inlägg: 1
Demokvota:

Visa profil
« Svara #16 skrivet: 24.03.2007, 00:39:44 »

Hejsan!
Vill bara säga hej och anmäla min ankomst till forumet. Kört Soundscape sen 95, betatestare sedan 5 år och har nu ett nytt system i musikstudion på SR Kristianstad. Bilder mm kommer nån gång nästa vecka.
Ha en trevlig helg!
mvh
Fredrik
Loggat
MrPhil
Idol

Gick med: 26.02.2007
Medlem #: 80
Antal inlägg: 1 378
Demokvota:

Visa profil
« Svara #17 skrivet: 26.03.2007, 14:38:25 »

Hejsan!
Vill bara säga hej och anmäla min ankomst till forumet. Kört Soundscape sen 95, betatestare sedan 5 år och har nu ett nytt system i musikstudion på SR Kristianstad. Bilder mm kommer nån gång nästa vecka.
Ha en trevlig helg!
mvh
Fredrik
Välkommen, välkommen broder!  happy

Jag vet att du har stor kunskap o erfarenhet om SS, så om du tycker det jag skrivit ovan är otydligt, fel, bristfälligt, så säg gärna till!
« Senast ändrad: 26.03.2007, 14:49:22 av MrPhil » Loggat
olofd
Talang
**

Gick med: 13.08.2009
Medlem #: 1313
Antal inlägg: 239
Demokvota:

Visa profil
« Svara #18 skrivet: 14.08.2009, 03:47:54 »

Jag har faktiskt erfarenhet av Soundscape.
Har spelat in trummor i programmet.
Kan hålla med om att systemet låter bra.. om det låter lika bra som Pro Tools HD, kan jag ej säga.

Det finns dock fler nackdelar än fördelar med detta system enligt mig.

1. Midistödet är minimalt i jämnförelse med Logic/Pro Tools/Cubase.
Faktum är att vi inte ens lyckades få igång en metronom i programmet, utan fick bygga en av loopar.
(Kan ha haft med okunskap att göra)

2. Det ser förJÄVLIGT ut.. visst, vissa kanske inte tycker detta påverkar.. men SHIT va förgånget det ser ut..
Man känner sig inte direkt kreativ i den miljön enligt mig. Det blir bara grådaskigt allting.

3. Jag skulle oro mig över att företaget i fråga skulle sluta göra eller uppdatera SS om jag hade köpt ett system.
Ett sådant "Underprogram" har tendens att bara försvinna helt plötsligt och då är det inte så kul om man investerat x antal tusen i ett system.

Men visst, skall man bara lira in Audio och söker hög kvalité, inte har råd med pro tools hd och vill bli grådaskig i ansliktet, då är detta nog ett kanonprogram.

All respekt dock, det är BRA mkt bättre än vad det ser ut som på ytan, plus att pluggpaketen är lysande!

Loggat
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 [2]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.

Google besökte denna sida senast 23.07.2017, 01:31:11