Kontrollrummet

Forumfestival 23 - Duett - Röstning/resultat

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Då har det blivit dags för röstning i Duett+ - festivalen (minst två röster(i låten alltså) var huvudregeln).

Lyssna på låtarna och rösta sen så här:
1:an får 8 poäng
2:an får 6 poäng
3:an får 4 poäng
4:an får 2 poäng
5:an får 1 poäng

Era röster postas i denna tråd. Röstningen avslutas söndag 15 april 2012 kl 20.00.

finstilt:
Alla får rösta som var reggade på Kontrollrummet före den 2 april 2012 kl 08.00.
Vinnarna får äran att arrangera nästa KR-festival efter eget huvud.
Man röstar inte på låt där man själv deltar (Eddi och MaxB får skylla sig själva för att de är med på så många bidrag att det knappt finns 5 låtar kvar att rösta på  ;) ).


1 Asti & emlan: Utan dig
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/01-Emlan_Asti-Utan_dig.mp3[/mp3]
2 MaxB & Eddi: Stringbossa
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/02-Eddi_MaxB-StringBossa.mp3[/mp3]
3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/03-LostLove-MaxB_Girly_Matteman_Hagis.mp3[/mp3]
4 RRR (Real Ruff Racoon)-Eddi, Cykeln och MaxB: When She Walks
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/04-Real_Ruff_Racoon-WhenSheWalks.mp3[/mp3]
5 Dividend & 1up: Beemer
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/05-1up_Dividend-Beemer.mp3[/mp3]
6 emlan & cykeln: Precis som kärlek
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/06-emlan_cykeln-Precis_som_karlek.mp3[/mp3]
7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/07-DomSkinande-DuOJa.mp3[/mp3]
8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/08-Eddi_Girly_Perowitch-Loveangels.mp3[/mp3]
9 morgonte, Plinka och Ida: Röster
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/09-morgonte_Plinka_Ida-Roster.mp3[/mp3]
10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/4285103/10-egghuvud_Marruschkka-Du_slipper_mig_aldrig.mp3[/mp3]

Här är en packad fil med alla bidragen.

http://dl.dropbox.com/u/4285103/KR-duett.zip
« Senast ändrad: 02.04.2012, 23:47:21 by morgonte »
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Trevligt och underhållande! Många sköna kompositioner, men ändå.. tävling är tävling och det finns bara 1 som kan vinna.  :rolleyes:

8p - Dom skinande
6p - Beemer
4p - Du slipper mig aldrig
2p - Utan dig
1p - Röster


En av rösterna bland låtarna skär som en svetslåga från en himlakropps kärna genom ett paket smör. Såååå jäkla "gött-ont", som att bli masserad på värsta träningsvärken!  :wub:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
8p - bjurte/marre/Hmike - Dom skinande
6p - morgonte/plinka/ida Röster
4p - eggs/marre - Du slipper mig aldrig
2p - MaxB/Eddi - string-bossa
1p - Asti/Emlan - utan dig

Om jag får välja tar ovanstående röst hem den här festivalen :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ouch!! Va svårt! Man kan bara poängsätta hälfen av låtarna!
Känns svårt och hårt att utelämna någon,då alla håller ovanligt hög klass denna gång.. :)
Men nu har lag lyssnat ett flertal ggr. och trots att det är nästan 2 veckor kvar så tycker jag mig vara säker. B)
Så här får det bli från den Trosianska juryn:

8p - Eddi och Girly och Perowitch: Loveangels (Härlig och catchy Refräng som avgjorde)
6p - Dividend & 1up: Beemer   (snacka om trallig/Tuggummi Melodi lysande text som sagt)
4p - MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love (Var lite tvivlande när Valstakterna blev för uppenbara och smöriga-men vilken sång :wub: )
2p - egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig (Vilket drama :lol: )
1p - Asti & emlan: Utan dig (Med dessa Forumgiganter kan det inte bli lottlöst,även om jag hört er i bättre låtar ;) )

Och till er andra :förlåt - ni var skitbra,men som Ljushuvudet skrev - 'There can be only ONE'

Over and out från Trosa-skogarna... 
 
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Jay Thomas

  • Gäst
OK, för ovanlighetens skull slänger jag iväg några röster:

8p Låt nr 7 Dom skinande  - grym, helt enkelt
6p Låt nr 5 Dividend & 1up - Härlig positiv och positronisk låt
4p Låt nr 10 egghuvud och Marruschka - Vilken överraskning, helt oväntat i mina öron
2p Låt nr 3 MaxB, Girly & Hagis - Underbart känslig och återhållen i mina öron
1p Låt nr 9 morgonte, Plinka och Ida - Rakt från hjärtat

Må bästa låt i allas öron vinna! De ovan tilltalade mig personligen mest.
« Senast ändrad: 04.04.2012, 09:50:35 by Jay Thomas »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
8 poäng: nr 3 Lost love - Bra låt helt enkelt. Och bra sång.

6 poäng: nr 10 Du slipper mig aldrig, brötigt och skönt.

4 poäng: nr 7 Dom skinande, fin 80-talsballad men fint gitarrsolo

2 poäng: nr 9 Röster, lite frikyrkligt med en finurlig text. Bra arrat

1 poäng: nr 6 Precis som kärlek, småtrevlig liten shufflevisa.




Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
8p till låt 7
6p till låt 1
4p till låt 10
2p till låt 9
1p till låt 5

Men jag ville gärna ge fler poäng

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag går som vanligt på det som tilltalar själen och struntar i mix och framförande.Nu menar jag inte att nåt är risigt lirat,utan reflektionen är högst personlig  :)

And here are the votes from The County of Norrbotten:

10-8p
4-6p
5-4p
6-2p
8-1p

Vinnaren i mina öron:
Ja det ligger mycke bluesfeeling i dessa sångare.Låten suggestivt mollstångande.Munspelet lirar mollblues med crossharp,vanligt är att man kör i tredjeposition - men nu skall jag inte bli sån,det är mer än godkänt  :) Låten utan munspel,tja 4-6p möjligen - nu seger  B)

Förlorarna i mina öron:
Det finns inga,grymt bra jobbat alla som gjort detta till en lyckad festival.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
8p -  8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels
6p -  5 Dividend & 1up: Beemer
4p -  7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa
2p - 10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig
1p -  9 morgonte, Plinka och Ida: Röster

1 Asti & emlan: Utan dig
- 194 sekunder
Snäll och finstämd pop - sticker inte ut på något sätt.

2 MaxB & Eddi: Stringbossa
- 184 sekunder
Skoj-text (uttalet av "barnbarna" är bäst) - gillar keyboardkompet.

3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
- 204 sekunder
Supersång, bas och pianospel och fina trummor. Kommer mixas om så den blir ännu bättre.

4 RRR (Real Ruff Racoon)-Eddi, Cykeln och MaxB: When She Walks
- 268 sekunder
Typisk RRR-låt uppskattar mixandet av Eddi

5 Dividend & 1up: Beemer
- 232 sekunder
Beroendeframkallande refräng: "Beemer, my beemer" som man fastnar för och lätt tycker om. En hel del happenings och överraskningar i låten. Influenser från David Allens soloplattor (från gruppen GONG)?

6 emlan & cykeln: Precis som kärlek
- 238 sekunder
Gulligt. Jag önskar att ordet "kärleken" skulle ersättas av den danska motsvarigheten "Kaerligheden",
eftersom den passar bättre i rytmiken. Lite lång.

7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa
- 327 sekunder
Intro av Phil Collins "In the air tonight" som kittlar och anger tidsepok. Sen kommer Pink Floyd in och bygger upp. Partiet 170-184 (2.50-3.04) tycker jag ska tas bort rakt av. Pang på ackordsbytet direkt!!! Härligt att höra sologuran, skönt spel. Lite långt stycke.

8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels
- 198 sekunder
Den här lyssnade jag på i lurar då jag, precis som Rael, kom upp från underjorden. "Enda skillnaden" är att jag befann mig på Södermalm. Jag liksom vaknade upp ur en dröm utan att veta var jag befann mig eller varför jag var där. Jag hade heller ingen aning om vad jag lyssnade på. Plockade fram spelaren och såg att det stod Festival 23. Då vaknade jag och insåg att det var Eddi, Girly och Perowitch jag lyssnade på. Gillar!

9 morgonte, Plinka och Ida: Röster
- 160 sekunder
Det här är ju snällt som bara den. Och duetten förvandlas till en truett. Bra stämmarrangemang, nästan som från nån religiös sång. Lite lång.

10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig
- 261 sekunder
Grymt smutsigt och munspelet (oavsett 1:a, 2:a eller 3:dje position) är ett munspel som i framtiden ska symbolisera den fantastiska smutsighet, som människor för alltid behöver i musiken. Lite långt


- Bra bredd på bidragen och bra festivalarrangemang. Exemplariskt, då alla bidrag var inlämnade, så snabb allt kom upp och kom rätt och en fil med alla bidrag fanns på plats direkt! Föredömligt hanterat!
Tack för en bra Festival, herr festivalgeneral!
« Senast ändrad: 19.04.2012, 16:35:36 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ligger i influensa omgång nr 2, men har hunnit lyssna igenom låtarna några gånger ändå,
så här följer "Veliga Vetlandas" röster:  :)

8p - Låt nr 9 morgonte, Plinka och Ida: Röster *** Charmig låt, som sätter sig. Snygg stämsång. Jättefin harmoniföljd en bit in i sticket!
       Texten ger en känsla av barnvisa, vilket bidrar till charmen. (Tar tillbaka min illa valda formulering "dagistext", vilket inte var menat på ett negativt sätt)
6p - Låt nr 7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa *** Oj, vilken mäktig sång! Fin, maffig ljudbild. Men korta ner den instrumentala delen...
4p - Låt nr 8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels *** Sköna harmonigångar, fräckt, basigt arr även om mixen är lite rörig. Bra refräng! Lite Bowie-vibbar.
2p - Låt nr 6 emlan & cykeln: Precis som kärlek *** Kul med gemensam sång och olika meloditeman! Bra stick!
1p - Låt nr 5 Dividend & 1up: Beemer *** Väldigt catchig refräng! Synd att sången är otajt och osäker i början. Fantasifullt arr.

/Asti t.f. sjukling
« Senast ändrad: 06.04.2012, 10:31:04 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag gjorde just en fantastisk upptäckt – jag kopierade röstposten rakt av och slängde in den i Word så att jag fickartister och låtnamn rätt men och döm om min förvåning när även spelarna fungerar från Word – fantastiskt.

1 Asti & emlan: Utan dig
Svag som jag är för aukustisk gitarr så är denna mumma. Harmonierna är sorgset sköna ackompanjerad av en knirrande bas. Astis röst har jag alltid gillat och Emlans sköna inlevelsefulla röst är sensuell och lockande. Absolut poäng.

2 MaxB & Eddi: Stringbossa
Den här får jag inte rösta på men jag tycker den är asrolig med sitt löjliga komp

3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
MaxB har alltid jagat själva KÄNSLAN och jag tycker den finns i denna låt, härligt när orgeln kommer in som den gör. Rösterna är tillsammans ofantligt vackra och uttrycksfulla. Bra pianolir också – absolut poäng.

4 RRR (Real Ruff Racoon)-Eddi, Cykeln och MaxB: When She Walks
Bara historien om hur låten blev till är värd poäng – men jag får ju inte rösta på denna. Min nya tele står för solot på denna BTW.

5 Dividend & 1up: Beemer
Inte sjunger väl Div på denna? I så fall överraskar han mig riktigt bra trots lånade fjädrar i början. My Beemer som jag inte har en aning om vad det betyder är catchigt värre. Aha You will not reach …. Är ju Per. Kanske poäng.

6 emlan & cykeln: Precis som kärlek
Nu förstår jag att Asti var lite mollig Emlan vänstrar ju med Cykeln! Här tas vi med på en tur med blandsång som funkar rätt så bra. Låtgrunden i sig är lite tradig bumpa bumpa bumpa men rösterna gillas. Får se om poängen räcker.

7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa
Vilken häftig inledning man blir nästan kissnödig. Marre i högform och Norrlands Tom Jones kompletterar bra. Stratan tar sin givna plats här. Dessvärre hörs lite digital distorsion här och var i vänster lur. 80-tals drumsen passar jäkligt bra. Stor känsla här och absolut poäng.

8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels
Denna får jag heller inte rösta på men vill passa på att tacka Girly för fullservice och Perowitch för härliga takter och basgångar.

9 morgonte, Plinka och Ida: Röster
Finurligt uppbyggd låt som ger en innebörd till stämsång, Bra tänkt men landar inte hos mig riktigt även om det är bra gjort.

10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig
Även här finns lånade fjädrar men det är riktigt bra gjort och som någon sa skitigt värre. Historien är bra och rösterna ger en kraft utan like till detta – förmodligen poäng.

Då ska vi se hur dessa pärlor faller ut:
8 poäng till - 3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
6 poäng till -  7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa
4 poäng till -  1 Asti & emlan: Utan dig
2 poäng till - 10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig
1 poäng till - 5 Dividend & 1up: Beemer
« Senast ändrad: 04.04.2012, 20:01:07 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fram med röstningstråden. Det är ju många fler som ska rösta! Röstningen hittills - innan påskhelgen
Finns det nån möjlighet att slå "Dom skinande"? Vilken spänning! Värre än Eurovision song contest!   :D



Edit 1: solidfiles där jag har bilden har problem att visa den: http://i.solidfiles.net/1b56851772.gif
Edit 2: Fantastiskt vilken support. Jag ringde min son och berättade om problemet på solidfiles. Han messade den som driver siten som troligen över sin telefon kollade upp vad som var problemet och ordnade det. Gick på max en timme!
« Senast ändrad: 05.04.2012, 23:41:49 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Visst kan det se ut som "Dom skinande" har ett ointagligt försprång. Men det krävs bara två röster för att tvåan ska komma ifatt.  :) Så utnyttja din kontrollrumsliga rättighet och rösta!!!
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Och tre röster för att trean ska komma ifatt.

(Subliminal överföring av tvångstankar på att rösta på trean genomförd.)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
He-He! Ni är redan "stekta"  :lol:
Det är 'power-balader' som gäller i år!! B) :D  :huh:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
8p  6 emlan & cykeln: Precis som kärlek
6p  3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
4p  8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels
2p 9 morgonte, Plinka och Ida: Röster
1p  1 Asti & emlan: Utan dig
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Provade först den franska tolvstegs kvantfördelnings-bedömningen
men då kom de låtar jag gillade mest sist. Det kändes inte så bra. :mellow:
Plockade då fram den idag rätt bortglömda ein-zwei-drei förskjutningsmatrikeln.
Inte heller den verkade fungera objektivt då mina egna verk hamnade i topp även fast de inte gavs några poäng.  :wacko:

Efter mycket tvekan tog jag därför fram min egentillverkade objektiva bra/dålig-matris
som består av följande bedömningsområden:
Låten
Texten
Sång
Instrumentalinsatser
Ljud-mix
samt +
Bedömningsområdena har olika viktning så att låten har högsta viktning medan ljud/mix har lägre osv.
Varje område bedöms sedan med skalan 1-3
och slutligen multipliceras poäng med vikt och läggs samman till en totalpoäng
På så sätt får man fram en bedömning som är så nära den objektiva sanningen att det inte är sant
Ja, se själva

8 p - låt 3 Lost love
6 p - låt 9 Röster
4 p - låt 7 DuoJa
2 p - låt 8 Loveangels
1 p - låt 1 Utan dig

Några kommentarer utanför matrisen.
Röster: Melodin tycker jag jag hört förut? Men sticket är superfint! Har också gjort något extra av själva temat för festivalen - snyggt!
DuoJa: Lite seg låt men super gitarr. Höga poäng på sång men fick nog en del minus pg mycket synthljud.
Loveangels: Höga poäng på sång
Lost love: Enda bidrag som fick full pott på låten. Likaså full pott på sång.
Du slipper mig aldrig: Munspelet är nice! Bra textidé som förvaltar festivalens tema, däremot inte så välformulerat. Tänkte mycket på Peps. Samma poäng som Utan dig - men jag gillade den bättre.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra ballader överlag :P Så kul med flera röster!

Vinnarna är i mina öron:

Låt nr 9: 8p till  Morgonté, Plinka & Ida, jättesnygga stämmor som jag spinner igång på!
Låt nr 5: 6p till Divi & 1up för en catchy låt, reffen fastnar :)
Låt nr 3: 4p till MaxB, Girly,Matteman och Hagis, kompetent och snyggt hela vägen.
Låt nr 6: 2p till Emlan och Cykeln för en underfundig och mysig låt med gullig duett.
Låt nr 1: 1p till Asti och Emlan för en skön ballad och vackra röster.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
1 Asti & emlan: Utan dig
Typisk Asti-låt som emlan förgyller och lyfter ett snäpp med sin stämma. Oklanderligt proddad och låten rörde mig faktiskt lite. Fint!

2 MaxB & Eddi: Stringbossa
Utan några större pretentioner trots de enorma perspektiven i texten. Kanske lite mer syntigt autokomp skulle passa rymdtemat? Kul!

3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
Var tvungen att kolla efter att det inte var Eva Cassidy som sjöng ihop med Max! Riktigt bra sånginsatser! Måste bli poäng!

4 RRR (Real Ruff Racoon)-Eddi, Cykeln och MaxB: When She Walks
Dylan-vibbar all over the place. Funkar bra.

5 Dividend & 1up: Beemer
Syntpop med snygg och catchy refräng. Inte helt såld på pratsången dock.

6 emlan & cykeln: Precis som kärlek
Nu talar vi duett! Klassiskt upplägg som även hade platsat i "två-teman"-temat. emlans röst och text gör mig glad! Men ska verkligen låten sluta med "sådan kärle..."?

7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa
Snyggt intro och riktigt bra sånginsatser. Återupplever 80-talet för några minuter.

8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels
Refrängen sätter sig direkt! Snygg prod oxå!

9 morgonte, Plinka och Ida: Röster
Snällast i festivalen. Snygga stämmor och bra sånginsatser av tjejerna.

10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig
Strindbergs dödsdansen i rocktappning. Fantastisk sång! Hade texten hållit samma höga klass som resten hade det blivit full pott!

Och röstningen då? Inspirerad av cykeln kör jag ett eget poängsystem som avslöjar att det är ruggigt jämnt. 1:an leder knappt och 2:an till 5:an har samma poäng. Resten ligger inte långt efter. Men jag har ju själv bestämt att bara 5 bidrag får poäng så det är bara att bita i det sura äpplet...

8 poäng till låt nr 6 emlan & cykeln: Precis som kärlek
6 poäng till låt nr 1 Asti & emlan: Utan dig
4 poäng till låt nr 3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
2 poäng till låt nr 10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig
1 poäng till låt nr 7 Dom skinande: DuOJa
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Sex
dagar kvar att rösta!
(tänk att den alltid funkar... :P)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad slipperman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
OK, nu har jag lyssnat, sorterat och bedömt efter helt subjektiva, icke-expressiva men ändå korrekta kriterier (dvs vad magen till slut kände). Då blev det så här (Himla bra tips från Eddi att kopiera in i Word och sortera efter lyssning):

8p  10 egghuvud och Marruschkka: Du slipper mig aldrig. Svettig duett som förmedlar på riktigt!
6p  2 MaxB & Eddi: Stringbossa. Humorn vann här. Arbetsam och Talk möts på pilsnerkafé på Söder...
4p  7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa. Kraftwerk meets Pink Floyd i ett lite oväntat äktenskap där 80-tals Tommy Nilsson är officiant.
2p 6 emlan & cykeln: Precis som kärlek. Charmig låt med glimten i ögat.
1p  9 morgonte, Plinka och Ida: Röster. Konsekvent genomförd idé med en aura av snällhet.

Snyggt jobbat, alla!



Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Tiden rinner iväg!
3 dygn kvar att rösta i Forumfestival 23. Sen är det för alltid för sent! :o

If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
OKej då är det väl bäst att man röstar då. Sänker kanske mig själv men here goes:

Bra bidrag. Jag har nog tänkt lite mer på vad en duett är för något tycker inte att det räcker med var sin vers utan att sången talar till varandra för att jag skall tycka att det känns som en riktig duett.
1 Asti & emlan: Utan dig
Vackert ”Astiskt” arrangemang snygga harmonier. Vackra röster som passar väl ihop. Texten känns lite konventionell. Refrängen fastnar inte men låten som helhet är bra.
2 MaxB & Eddi: Stringbossa
Charmigt. Låter lite midi och lite tunt men det är roligt att lyssna på. Vet inte om jag tyckte att det var en duett. Lite krystat att få in texten
3 MaxB, Girly, Matteman & Hagis: Lost Love
Jag är lite svag för soul så jag gillade verkligen det här. Om igen snygga harmonier Självfulla gitarrer Bra sång men jag saknade lite av duett känslan kändes mer som en låt som var som gjord för solosång
4 RRR (Real Ruff Racoon)-Eddi, Cykeln och MaxB: When She Walks
Fick sextiotalsvibbar av det här. Tyckte trummorna var lite tråkiga. Gillar den där släpiga sången men var är själva duettmomentet? Fattar textiedén men det känns ändå tveksamt som duett. Låten var bra däremot.
5 Dividend & 1up: Beemer
Syntifierad lofi. Fattade nog inte heller här vad det var som gjorde det till en duett. Tävlingens mest originella låt. Kunde varit 1981.
6 emlan & cykeln: Precis som kärlek
Kul at höra Emlans röst lite orkestrerad. Släpig hästjazz är ju inte min grej. Men det är oklanderligt. Även här mer charmigt än bra. Kul med de två olika sångmelodierna.
7 Dom skinande (Bjurte, Marruschkka och HarmonicaMike): DuOJa
Svårt att inte kapitulera för tävlingens starkaste sånginsatser. Även om jag är dödstrött på det där soundet. Både marre och Hm sjunger så att det knakar. Det är oklanderligt gjort. Låter proffsigt (fast det fick man inte säga) Snygga gitarrharmonier och solot som Guilmore och det är ju aldrig fel. Möjligen var låten lite underlig i arrangemanget.
8 Eddi, Girly och Perowitch: Loveangels
Gillar detta också. Känns mer som en duett. Lite tunt arrangemang
9 morgonte, Plinka och Ida: Röster
Snyggt. Bra arrangerat även om det också känns lite tunt. Lite som Peter Paul and Mary eller något sådant. Sångmelodimässigt är det tävlingens bästa låt.

Låt nummer 7 får 8 poäng
Låt nummer 9 får 6 poäng
Låt nummer 1 får 4 poäng
Låt nummer 8 får 2 poäng
Låt nummer 5 får 1 poäng

 Resten av er bra jobbat ni också. Någon måste ju få poängen:)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
16 pers har röstat, vilket innebär att inte ens alla deltagarna har gjort det ännu. Kom igen nu  :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
16 pers har röstat, vilket innebär att inte ens alla deltagarna har gjort det ännu. Kom igen nu  :)
Ja vad är det här?? Kom igen nu... :o

RÖSTA - RÖSTA - RÖSTA !!
Annars självdör ju denna typ av arrangemang,vore ju trist... :( ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vi röstar två gånger istället :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
 2 = 5p  :D     
 6=  4p
 5=  3p
 8=  2p
10= 1p


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
2 = 5p  :D     
 6=  4p
 5=  3p
 8=  2p
10= 1p


mvh

För att det ska stämma med röstningsreglerna ändrar jag det till:

 2 = 8p 
 6=  6p
 5=  4p
 8=  2p
10= 1p

...om det är ok?
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
  2 = 5p  :D     
 6=  4p
 5=  3p
 8=  2p
10= 1p

Det är nog OK Morgonte men inte anarki!   :lol:
En poängsättnings baslinje som rör sig stegvis mot ett målpoäng kan användas för att reharmonisera
diatoniska melodi-poäng.
« Senast ändrad: 14.04.2012, 14:27:54 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
2 = 5p  :D     
 6=  4p
 5=  3p
 8=  2p
10= 1p

Anarki!   :lol:
iv kan substitutionera för IV i en IV-I progression - därav denna poängsättning
:lol: precis!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
  2 = 5p  :D     
 6=  4p
 5=  3p
 8=  2p
10= 1p

Det är nog OK Morgonte men inte anarki!   :lol:
En poängsättnings baslinje som rör sig stegvis mot ett målpoäng kan användas för att reharmonisera
diatoniska melodi-poäng.

 :D
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Karisma

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Låt nr 7:8 points
Låt nr 10:6 points
Låt nr 5:4 points
Låt nr 3:2 points
 
 Bra låtskrivare och framförallt mycket duktiga sångerskor och sångare!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låt nr 7:8 points
Låt nr 10:6 points
Låt nr 5:4 points
Låt nr 3:2 points
 
 Bra låtskrivare och framförallt mycket duktiga sångerskor och sångare!
Och nu är det jättespännande vem ska då få den återstående poängen från Karisma - välkommen förresten :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Låt nr 7:8 points
Låt nr 10:6 points
Låt nr 5:4 points
Låt nr 3:2 points
 
 Bra låtskrivare och framförallt mycket duktiga sångerskor och sångare!

Välkommen, Karisma! Kul att du vill engagera dig i KR-festivalen! :)

Det är tyvärr ett par saker du missat. Dels att du röstar på bara 4 låtar och det ska vara 5, men värre är att din röst inte får räknas, enligt de finstilta reglerna, se nedan. Kul att veta vad du tyckte ändå, och jag är säker på att artisterna som du röstat på uppskattar det! :)

/morgonte, tf festivalgeneral och paragrafryttare


finstilt:
Alla får rösta som var reggade på Kontrollrummet före den 2 april 2012 kl 08.00.

If music be the food of love, play on. -William Shakespeare