Kontrollrummet

Kritik på halvfärdig rockdänga.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Mors!   Vi håller på att på egen hand spela in ett par låtar med mitt band (the palth) med en hårddiskporta och ett gäng halvskräpiga mickar.  Till råga på allt är jag(!) den överlägset
minst dåliga personen när det gäller inspelning och mixning.   Det är inte optimalt m.a.o.    :D
Hur som helst så har jag slaskmixat en låt och jag har inte tagit med någon sång än så länge.    I denna version har jag skurit och eq:at samt komprimerat.  Instrumenten framträder hyfsat tycker jag utan att det blir för grötigt men kom gärna med synpunkter på detta och allt annat som kan tänkas.   Alla tips är välkomna!

Det ska väl sägas att detta är tänkt att vara en låt på en 3-4 låtars demo att ha på småspelningar o.s.v.

[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Court_SlaskReMix_NoVoc_TrumFibbel.mp3[/mp3]
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Court_SlaskReMix_NoVoc_TrumFibbel2.mp3[/mp3]  Samma som nedan.  Mindre diskant, mer reverb.
/JEH
« Senast ändrad: 04.07.2011, 10:49:13 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vilken energi. Hoppas verkligen att sångaren kan mäta sig med detta fantastiskt ösiga band. Tyckte nästan mixen var för "bra". Gärna mindre diskant på hela paketet för mer retrokänsla.

Bäst på länge. Och då är inte ens sången med.


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
det låter skitbra, som sagts, lite mycket diskant. på med sång och lägg upp så vi får höra mer!!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gillar mycket - vill ha mer  :wub:

Jag ska inte ge mig in i mixträsket å säga vad du bör göra :D
men mindre diskant å på med fetsång, som redan sagts

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Whaow!  Tack som attan gubbar!   Man blir glad ända in i benmärgen!    :wub:
   
Ok, jag ska minsta ner på diskanten och försöka få till lite mer retrokänsla som Wernis föreslog.   

Fler låtar kommer säkert att passera KR i sinom tid för er att tycka till om.   Trevlig helg!    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Rock all night long Fuzzen - grymt bra detta.Lite vasst ja..På med sången och rocka röven av oss.

Edit: Denna borde väl ligga på halvfärdiga? Nåväl,det löser nog nån av moderatorerna.

Mike
« Senast ändrad: 02.07.2011, 15:58:25 by Harmonica mike »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Håller med övriga-
Varför lägger du den inte på halvfärdiga undrar jag bara?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Bra ös. Skulle dock som många andra vilja ha lite mer retro-känsla över det (bl.a mindre diskant). Kan bli riktigt bra..
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Rock all night long Fuzzen - grymt bra detta.Lite vasst ja..På med sången och rocka röven av oss.

Edit: Denna borde väl ligga på halvfärdiga? Nåväl,det löser nog nån av moderatorerna.

Mike

Tack Mike!     Hmm ja varför lade jag den inte på halvfärdiga kan man ju undra.  Jag var helt enkelt osäker om det är rätt ställe.  Det är inte jag som skrivit låten utan jag är bara en av två gitarrister och jag rattar ljudet så gott det nu går.  :)   Jag gör så att jag langar upp den på halvfärdiga när sången kommit med nu när jag vet att mixen inte är åt fanders iaf.   :lol:   /JEH

Håller med övriga-
Varför lägger du den inte på halvfärdiga undrar jag bara?

Se ovan Eddi.  :)    Jag måste kolla upp kriterierna på vad som man får lägga upp under halvfärdiga inser jag också.      /JEH

Bra ös. Skulle dock som många andra vilja ha lite mer retro-känsla över det (bl.a mindre diskant). Kan bli riktigt bra..

Mindre diskant utlovas! Tack för lyssning och kommentar! /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jösses, vilket drag! Man vill ju bara stå och hoppa till detta. Är det retro som är målet är mixen definitivt på rätt grund. Jag tycker det låter instängt som en massa replokalseko dominerar och skulle till skillnad från de andra vilja höra ett öppnare ljud.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jösses, vilket drag! Man vill ju bara stå och hoppa till detta. Är det retro som är målet är mixen definitivt på rätt grund. Jag tycker det låter instängt som en massa replokalseko dominerar och skulle till skillnad från de andra vilja höra ett öppnare ljud.

Tack Eq!  Nog är det en replokalsinspelning alltid detta.  :)  Det får nog vara så på denna demo, det viktiga är att man hör på ett ungefär hur vi låter.  Hur som, tack för lyssning
och kommentar!

På denna version har jag skurit lite i diskanten på trummorna och höjt dessa en aning samt skurit bort lite diskant på mastern.   Mera retro?    Jag har
lagt på lite reverb också, kanske för mycket.  Det är lätt att gå bort sig och börja skruva för mycket, vilket jag kanske gjort nu....     

[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Court_SlaskReMix_NoVoc_TrumFibbel2.mp3[/mp3]    [Edit] Lite mindre reverb.  [/Edit]


/JEH
« Senast ändrad: 03.07.2011, 22:29:45 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed