Tonikum - När mörkret faller & Jag ligger på en äng
<< < (3/5) > >>
Åsa (31.05.2011, 22:17:30):
Citat från: MaxB skrivet 31.05.2011, 22:11:56
Streets of London!!   B)

Ja, många influenser, texten också.

ja där ser man :) jag har inte jämfört så jag vet inte, men jag kan nog tala för Carina och säga att eventuella likheter i melodi och text nog bara är rent av en händelse :)
Jag tycker låten och texten är fantastiskt fin  :wub:   
bjurte (31.05.2011, 22:47:37):
Jo då,det är den ;)
Wernborg (31.05.2011, 23:04:07):
Fin visa och förvånansvärt bra ljud ändå från en sån där makapär.

Arrmässigt kan jag tycka att ni kunde sparat kören till refrängen och låta ledsången vara ensam fram dit så att det händer mer dynamiskt. Det unisona i outrot kändes inte riktigt som det hörde ihop med resten av arret.

Kanonsnyggt framfört allihop.
Åsa (31.05.2011, 23:16:39):
Citat från: Wernborg skrivet 31.05.2011, 23:04:07
Fin visa och förvånansvärt bra ljud ändå från en sån där makapär.

Arrmässigt kan jag tycka att ni kunde sparat kören till refrängen och låta ledsången vara ensam fram dit så att det händer mer dynamiskt. Det unisona i outrot kändes inte riktigt som det hörde ihop med resten av arret.

Kanonsnyggt framfört allihop.

Hej! Tack så mycket, kul att höra! Ja den är fasen riktigt bra den där inspelningsgrejen, jag är förvånad.. svårt att veta vilket avstånd man ska ställa den på och inspelningsvolym men det blev rätt lagom ändå. Det är nån enstaka låt av 17 inspelade där det distar på några starka partier där vår lärka i gänget tar extremt höga toner :)

Bra tankar om arret där, det ska vi ta till oss och fundera över. Vi har fått låten arrad av en otroligt duktig kvinna i sthlm som jag inte minns namnet på nu. Det arret funkar även utan pianokomp (kanske det t o m skrevs för acapella, minns inte nu hur det var..) och kören är tänkt att ligga som en matta och komp i sig bakom leaden. Det svåra med den här låten är HUR fasen framför man den bäst, mikrofoner till alla eller ja... vi vet inte. Det här var första gången vi framförde den så vi får fila lite mer och anpassa efter hur situationen är där vi sjunger - det är aldrig lika kan jag säga :)  Den här gången var det mickar som ställdes om och tog upp en bit ifrån så jag stod lite närmre och dom andra bakom.. svårt som sagt :)

Den här låten har ännu bättre ljud, här vandrar melodin mellan stämmorna... väldigt svag för den här låten (som vi faktiskt repat in nyss på ett par rep)
Jag ligger på en äng:  (Barbro Lindgren/Georg Riedel)
Podcast

(nu kanske jag bröt mot en forumregel när jag la upp den låten förresten.. schhhhhh, säg inget till chefen ;) 
MaxB (01.06.2011, 07:53:32):
Det är en vacker låt hon gjort!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida