Kontrollrummet

Track presets i Cubase 5

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dariuz

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Om jag använder en multitimbral VSTi, är det då möjligt att spara både MIDI-data, inställningarna i VSTi:n, samt de tillhörande audiokanalerna med dess effekter som någon sorts track preset? Hur går man i så fall tillväga?


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Hur går man i så fall tillväga?

Genom att läsa manualen.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om jag använder en multitimbral VSTi, är det då möjligt att spara både MIDI-data, inställningarna i VSTi:n, samt de tillhörande audiokanalerna med dess effekter som någon sorts track preset? Hur går man i så fall tillväga?

Vad tungt det här låter för en som bara vill att gitarren ska bli inspelad i Cubase.
Förklara gärna för mig som inte förstår vad du vill åstadkomma.

Multitimbral (t.ex. mjukvarutrummor?)
Spara MIDI-data (menar du spela in från MIDI-keyboard och tonerna blir inspelade?)
Aha, du vill senare, då du startar ett nytt projekt, kunna ta fram exakt samma inställningar som du hade vid ett tidigare tillfälle? Såväl det speciella syntljudet du skruvat till som effekter med mera på det spåret där denna VSTi är? Det låter för mig (som inte vet) som att du är tvungen att läsa igenonm manualen eftersom det kan vara på mer än ett ställe du måste spara och senare ta fram. Jag tror inte det är en plats man sparar allt det...

Hur länge har du spelat in med Cubase 5?
Hur länge har du arbetat med Cubase?
« Senast ändrad: 23.10.2010, 00:10:56 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google