Kontrollrummet

Rapport om död RSS-feed

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Harmony centrals spider verkar ha kraschat. De där nyheten om Parker guitars som ligger i top har varit där sedan 05 03 2009.
Ku med de där feeds:n jag brukar fastna där ibland i jakten på nya pluggar eller musiknyheter i allmänhet.  :)


Utloggad tsmalmbe

OK, det verkar som om HC har byggt om hela sin sida, och denna feed inte längre finns. De resterande feederna har ganska mycket liknande content.

Ifall ni har tips kring fungerande och BRA rss-feedar, tipsa på!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


asti

  • Gäst
OK, det verkar som om HC har byggt om hela sin sida, och denna feed inte längre finns. De resterande feederna har ganska mycket liknande content.

Ifall ni har tips kring fungerande och BRA rss-feedar, tipsa på!

Får man fråga vad en rss-feed är?  :unsure:


Utloggad adrumdrum

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
OK, det verkar som om HC har byggt om hela sin sida, och denna feed inte längre finns. De resterande feederna har ganska mycket liknande content.

Ifall ni har tips kring fungerande och BRA rss-feedar, tipsa på!

Får man fråga vad en rss-feed är?  :unsure:

rapprt status system, feed betyder att man matar in det manuellt.

nej jag gissar bra, ingen aning...


Utloggad tsmalmbe

OK, det verkar som om HC har byggt om hela sin sida, och denna feed inte längre finns. De resterande feederna har ganska mycket liknande content.

Ifall ni har tips kring fungerande och BRA rss-feedar, tipsa på!

Får man fråga vad en rss-feed är?  :unsure:

Visst.

http://sv.wikipedia.org/wiki/RSS
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hej. Kollade lite på RSS-feadsen (Hmm ..heter det så grammatiskt riktigt??) de verkar vara nere allihop.

26.07.2011, 14:13:11
In: EastWest releases Hollyw...
RSS-feed från Sound on Sound  25.07.2011, 15:03:11
In: Press Release: Line 6 Un...
By: Agent RSS  1468  1472 
  Harmony Central
RSS-feed från Harmony Central  08.05.2010, 01:41:20
In: GIBSON ES-339 SEMI-HOLLO...
By: Agent RSS  5095  5101 
  Future Music
Nyheter från tidningen Future Music  25.07.2011, 20:33:14
In: Amidio Releases Touch DJ...
By: Agent RSS

Verkar som de slutade uppdatera någon gång i Juli. kanske är det bara jag som kollar där ibland efter nyheter och så. Då verkar det kanske onödigt att lägga dyrbar tid på att fixa dem, men det kanske är fler som tittar eller?  :unsure:

eggs


Utloggad tsmalmbe

Så sant. Jag har glömt att feedarservern har stannat/flyttat och jag har inte aktiverat dem igen. Skall fixas givetvis.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Borde vara fixat. Ifall feedarna inte uppdateras så meddela gärna igen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.