Kontrollrummet

Forumfestival #1 - Omröstningen är avslutad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Omröstningen är avslutad

Låt 1
Låt 2
Låt 3
Låt 4

Alla som röstar ger poäng enligt följande:

- Bästa låten får 5 poäng
- Nästbästa låten får 3 poäng
- Tredjebästa låten får 2 poäng
- Fjärdebästa låten får 1 poäng

Alla får rösta EN gång på alla bidrag. Rösterna får inte ändras i efterskott.
« Senast ändrad: 26.04.2007, 13:11:33 by Zyan »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
röstar vi här i tråden? eller gör vi någe poll typ?  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
röstar vi här i tråden? eller gör vi någe poll typ?  :unsure:

Kan vi inte köra med hemliga röster på något sätt.....inte rättvist att man får del av hur det ligger innan man lägger sin röst.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kan vi PMa dig zyan? eller?


Hemligt blir bra: om man får rösta på sig själv så ser vi direkt vem som e vem, om man inte får rösta direkt ser man oxo vem som e vem :D

(ok, vi hör nog iof vem som e vem...men ändå....;)   )

rösta på sig själv således o hemliga e mitt förslag :)

« Senast ändrad: 18.04.2007, 17:43:25 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det blir svårt att inte rösta på sig själv om det bara är fyra bidrag... hur gör vi som tävlat? Röstar inte eller?  :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad tsmalmbe

Alla får rösta. Om Zyan vill ta emot rösterna, så är det OK med "stängd" röstning.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Det blir svårt att inte rösta på sig själv om det bara är fyra bidrag... hur gör vi som tävlat? Röstar inte eller?  :)

Röstar för att vi inte röstar på vårt eget bidrag.  -_-


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
men vafanken det vore ju kul att få nån poäng :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad carl cadello

Här kommer mina poäng:

- Bästa låten får 5 poäng
- Näst bästa låten får 3 poäng
- Tredje bästa låten får 2 poäng
- Fjärde bästa låten får 1 poäng


Vem jag röstat på vet bara Zyan


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Eftersom rösterna har börjat komma in nu så kan jag åta mig det ärofyllda uppdraget...
Börjar räkna senare ikväll när jag själv har röstat... så jag läser inga pm förrän efter 18, men tar självklart emot fram tills dess.

Är det någon maxgräns på inkorgen?


Utloggad tsmalmbe

Tror inte det är begränsingar. Jag har 140 PM i min inbox, vet inte om de är mycket, litet eller mycket litet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Är fortfarande lätt förvirrad. Vi skickar alltså röstningarna anonymt till Zyan. Vi som deltager röstar på de andra men inte på oss själva. Har jag fattat det rätt?
  :)


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Skicka rösterna till mig...de som har deltagit får rösta på sig själv för då vet jag att jag ska få fyra från alla.

För jag antar att alla som deltagit röstar mest poäng på sig själv och detta påverkar inte utfallet av resultatet. Dvs att varje bidrag får 10poäng mer. Och därav tar de ut varandra.
« Senast ändrad: 18.04.2007, 18:53:09 by Zyan »


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Skicka rösterna till mig...de som har deltagit får rösta på sig själv för då vet jag att jag ska få fyra från alla.

För jag antar att alla som deltagit röstar mest poäng på sig själv och detta påverkar inte utfallet av resultatet. Dvs att varje bidrag får 10poäng mer. Och därav tar de ut varandra.

"presumption is the mother of all fuckups"
blargh


Utloggad tsmalmbe

Man får förstås kommentera låtarna, 1 eller 2 eller 3 eller allihop här i tråden om man vill. Vi behöver inte sitta tysta och se ut som Donald i en vecka!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Skicka rösterna till mig...de som har deltagit får rösta på sig själv för då vet jag att jag ska få fyra från alla.

För jag antar att alla som deltagit röstar mest poäng på sig själv och detta påverkar inte utfallet av resultatet. Dvs att varje bidrag får 10poäng mer. Och därav tar de ut varandra.

Det var mog det virrigaste röstningspoängsystem jag sett... det är värre än melodifestivalen!  :o


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Som en allmän inflikning kan sägas att jag tycker alla bidrag var.. intressanta. Hittils har jag inte kunnat rösta, val & kval.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Som en allmän inflikning kan sägas att jag tycker alla bidrag var.. intressanta. Hittils har jag inte kunnat rösta, val & kval.


håller helt med, detta var lite klurigt  :huh:
Hälsa sa Hellsa


Utloggad carl cadello

Det är bara att slå tärning. Majoriteten har ju ändå alltid fel.  :rolleyes:
Vilket svenska folket har bevisat med att rösta fram den nya regeringen. Och den förra också för den delen.  :wacko:


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Skicka rösterna till mig...de som har deltagit får rösta på sig själv för då vet jag att jag ska få fyra från alla.

För jag antar att alla som deltagit röstar mest poäng på sig själv och detta påverkar inte utfallet av resultatet. Dvs att varje bidrag får 10poäng mer. Och därav tar de ut varandra.

Det var mog det virrigaste röstningspoängsystem jag sett... det är värre än melodifestivalen!  :o

Det var bara en förklaring till att ni som deltagit får rösta på er själv.
Så det är bara att ge bidragen enligt följande:

- Bästa låten får 5 poäng
- Nästbästa låten får 3 poäng
- Tredjebästa låten får 2 poäng
- Fjärdebästa låten får 1 poäng


Utloggad tsmalmbe

Hur många röster har det runnit in?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo alltså. Det var faktiskt lite roligare när folk röstade och kommenterade i en röstningstråd. Mer spännande att följa resultaten och hur gången gick. men det är bara min personliga åsikt. Får vi lite förhandssiffror?  :)


Utloggad tsmalmbe

Jag saknar all analys av låtarna, anonym röstning är nog lite blaj... :(
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Det är bara att slå tärning. Majoriteten har ju ändå alltid fel.  :rolleyes:
Vilket svenska folket har bevisat med att rösta fram den nya regeringen. Och den förra också för den delen.  :wacko:

 :lol: Så är det... med politik. Man kan inte leva varken med eller utan politik tyvärr.

Citera
Jo alltså. Det var faktiskt lite roligare när folk röstade och kommenterade i en röstningstråd. Mer spännande att följa resultaten och hur gången gick.

+1 på den.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Kan vi inte göra som vanligt då? Rsötning i tråden och en massa tjat på folk att de skall rösta  :)

edit: strök under


Utloggad tsmalmbe

Jag tycker vi måste tillåta röstning i tråden, annars blir det inget skoj alls för dem som deltagit och jobbat hårt. Man vill ju se och höra vad som tycks!!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
japp! spelar väl ändå ingen roll, alla vet väl vem som gjort vad?

tsmalmbe: bestäm bara, så kör vi öppen röstning.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Om man vill vara anonym så skickar man PM åt Z. Men det är OK att både rösta och analysera bidragen här i tråden.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vad skall tävlingslåtarna kallas?

biisi 1, biisi2, biisi3 och biisi4

eller använder man låtens namn från taggen?


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Bidragen finns i första inlägget.

Låtarna är numrerade 1-4. Man röstar antingen med "nummer" eller med låtens namn.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music