Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Studiohårdvara» Övrig utrustning» Senaste prylen/prylarna
Username:
Password:
Sidor: 1 ... 257 258 [259]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: Senaste prylen/prylarna  (läst 597028 gånger) 4
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
Wernborg
Administrator
Johnny Cash

Gick med: 23.02.2007
Medlem #: 24
Antal inlägg: 7 886
Demokvota:

Moderator

Visa profil
« Svara #3870 skrivet: 22.10.2017, 14:19:18 »

Det är så skönt då man sitter eller står med ett instrument som inspirerar.
Bra köp där!
I detta fallet behövde jag inte öppna plånboken. Det hade jag gjort tidigare.

Bytte jämnt med en trevlig herre. En strata mindre i hushållet nu.

biggrin
Loggat

MaxB
Elvis

Gick med: 26.01.2008
Medlem #: 751
Antal inlägg: 16 407
Demokvota:

Visa profil
« Svara #3871 skrivet: 22.10.2017, 19:22:00 »

Det är så skönt då man sitter eller står med ett instrument som inspirerar.
Bra köp där!
I detta fallet behövde jag inte öppna plånboken. Det hade jag gjort tidigare.
Bytte jämnt med en trevlig herre. En strata mindre i hushållet nu.
 biggrin

Se där! En strata mer eller mindre må vara hänt, så länge det finns minst en i hushållet.
Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
Burnin_Sven
Talang
**

Gick med: 07.03.2014
Medlem #: 2098
Antal inlägg: 281
Demokvota:

Visa profil
« Svara #3872 skrivet: 28.10.2017, 15:20:45 »

Två nya på ingång

https://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer-tillbeh%C3%B6r/hel-och-halvakustisk/green-b-b-18699407
https://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer-tillbeh%C3%B6r/telecaster/green-tl-delight-30184093
Loggat
Fuzzbub
Idol

Gick med: 10.02.2010
Medlem #: 1462
Antal inlägg: 1 429
Demokvota:

Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!

Visa profil Hemsida
« Svara #3873 skrivet: 29.10.2017, 12:49:33 »

Wow! ohmy    Big brothern vill jag ha en utförlig recension av sen. Verkar ju vara kanon.  Jag är dock lite rädd att beställa från Green då dom verkar satsa på ganska tunna halsar och det passar inte mig riktigt.  Får kramp!  smile    Fina grejor hur som, hoppas att du blir nöjd!   /Fuzz
Loggat

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed
Burnin_Sven
Talang
**

Demokvota:

Visa profil
« Svara #3874 skrivet: 29.10.2017, 21:20:35 »

Dom ser verkligen läckra ut det var det jag föll för och priset förstås. Jag köpte varianterna med greens egna mickar, kanske var dumt men det får duga så länge.

Det ska bli spännande att se om dom är lika bra som dom säger på hemsidan, om det är så så är det verkligen ett alternativ att tänka på. Dom kommer väl i veckan men en i taget då den ena fick gå ett varv till för justering innan dom skickar den. Halvakustiska båda vilket kanske kan ge lite feedback problem så det blir också intressant att få se hur det blir med det.

Jag gör en video och laddar upp om man vill kolla in dom, det blir nog lättast i så fall.
Loggat
Fuzzbub
Idol

Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #3875 skrivet: 30.10.2017, 12:52:25 »

Dom ser verkligen läckra ut det var det jag föll för och priset förstås. Jag köpte varianterna med greens egna mickar, kanske var dumt men det får duga så länge.

Det ska bli spännande att se om dom är lika bra som dom säger på hemsidan, om det är så så är det verkligen ett alternativ att tänka på. Dom kommer väl i veckan men en i taget då den ena fick gå ett varv till för justering innan dom skickar den. Halvakustiska båda vilket kanske kan ge lite feedback problem så det blir också intressant att få se hur det blir med det.

Jag gör en video och laddar upp om man vill kolla in dom, det blir nog lättast i så fall.

Video blir kanon.  Ska bli kul att höra vad du tycker!  /Fuzz
Loggat

Burnin_Sven
Talang
**

Demokvota:

Visa profil
« Svara #3876 skrivet: 01.11.2017, 17:51:30 »

Fick telen först och den var lika fin i verkligheten som på bilden. 22 band dock så den är lite lång för mig så det är nåt att tänka på. Halsen är nog lite åt stratahållet och kanske kan upplevas som lite tunn precis som du säger så man måste tänka på det när man lirar så det inte blir sitar effekt.

Den stämde rakt ur kartongen och det händer fan inte ens i en musikaffär att man slipper stämma när man ska testa guror.

När den börjar vänja sig med luftfuktighet och fjärrvärme här i huset så händer lite grejor så man får stämma om men det är normalt. Kort sagt detta är enligt mig ett oslagbart pris för en helt ok gitarr.

Så ok att jag tackade för ett lyckat köp innan jag ens testat den i stärkare och köpte en Les Paul Gold Top med P90 mickar också  biggrin
Loggat
Fuzzbub
Idol

Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #3877 skrivet: 07.11.2017, 20:25:47 »

Fick telen först och den var lika fin i verkligheten som på bilden. 22 band dock så den är lite lång för mig så det är nåt att tänka på. Halsen är nog lite åt stratahållet och kanske kan upplevas som lite tunn precis som du säger så man måste tänka på det när man lirar så det inte blir sitar effekt.

Den stämde rakt ur kartongen och det händer fan inte ens i en musikaffär att man slipper stämma när man ska testa guror.

När den börjar vänja sig med luftfuktighet och fjärrvärme här i huset så händer lite grejor så man får stämma om men det är normalt. Kort sagt detta är enligt mig ett oslagbart pris för en helt ok gitarr.

Så ok att jag tackade för ett lyckat köp innan jag ens testat den i stärkare och köpte en Les Paul Gold Top med P90 mickar också  biggrin

Kul att den funkar!   Ja priset är ju svårslaget om det är fina grejor.  Närmast verkar vara Squiers Classic Vibe-serie och kanske BaCH-grejorna.   /Fuzz
Loggat

Eddi
Elvis

Gick med: 27.01.2008
Medlem #: 752
Antal inlägg: 12 405
Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #3878 skrivet: 07.11.2017, 21:32:48 »

Den där halvaukustiska Green blev jag förälskad i vilken gura!! I alla fall visuellt väntar med spänning på hur du upplever den, jag gillar breda och smala halsar - hur är den i det avseendet tro?
Loggat

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
Harmonisnurran det stora uppslagsverket i det lilla formatet:
http://www.wideworld.se
Burnin_Sven
Talang
**

Demokvota:

Visa profil
« Svara #3879 skrivet: 08.11.2017, 15:22:34 »

Det tar lite tid men dom ska förhoppningsvis skicka dom idag. Telecastern är lång och smal 22 band vilket jag tror dom andra också är men vi får se när dom kommer. Telen börjar aklimatisera sig undan för undan och strängarna börjar nypa lite i sadeln så det får blite grafitfett eller på med filarna lite.
Loggat
Burnin_Sven
Talang
**

Demokvota:

Visa profil
« Svara #3880 skrivet: 09.11.2017, 15:48:08 »

Dom kom igår ändå, fina guror är det. Det går fortfarande inte att få video att lira i trådsvaren, har testat alla sätt men tji.
« Senast ändrad: 12.11.2017, 17:19:38 av Burnin_Sven » Loggat
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 ... 257 258 [259]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.

Google besökte denna sida senast 20.11.2017, 08:06:40