Kontrollrummet

Motu 828 mk 2 eller Focusrite Saffire Pro 26 i/o

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stigmata

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Som ämnet säger...
Sitter här o funderar på nytt ljudkort.
Tänkte länge på saffiren men sen borjade jag kolla på motu´n...
Har någon erfarenhet??
Sitter på PC med Cubase 4.
Vill ha ett kort som även funkar med Mac.
Funderar på att göra mig av med mixerbordet....Så därav ADAT...

Christoffer


Utloggad stigmata

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Jag var i dilemmat ungefär 6 månader förrän de på riktigt fick ut saffiren. Jag valde Motun, med ett flertal motiveringar. Skild hörlursutgång med volym, skild mainutgång med volym, lämnar ännu 8/8 i/o för mina insertar. Dessutom 2 ingångar till med preamps (kör ibland bas/linegitarr där). Dessutom ADAT. Ordentliga mätare, inte bara en pyttefnaskig grön/röd led. Bra u/i, fungerar standalon (trodde aldrig jag skulle använda det, men fan va najs att kunna spela spontant utan att behöva starta datorn). Motun vann, helt klart. För mig.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad unease

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
  • w
    • Visa profil
    • unease homepage
Ja det får bli ett MOTU 828mkII! Verkar bara fungera helt enkelt! Ingen som har ett till salu?
www.unease.se - www.myspace.com/uneasemusic


Utloggad tsmalmbe

Jag har ett bara jag får det tillbaka från fabriken (RMA). Men det finns ju förstås i Finland sen när jag fått det.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad unease

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
  • w
    • Visa profil
    • unease homepage
Ja, det låter ju intressant, även om jag helst köper av nån i närheten så jag kan åka och hämta rakt över disk s. a s. Men hör av dig om det blir aktuellt!
www.unease.se - www.myspace.com/uneasemusic