Kontrollrummet

Sonar Home Studio 6

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Cakewalk har ju kommit med en ny version av Sonar Home Studio, men hittar inga butiker som säljer det. Det enda stället man kan köpa det på är cakewalks sgen hemsida. Varför har inga svenska butiker fått in det? Funderar på att skaffa det, men vill helst köpa det från någon svensk butik, ifall det skulle bli något krångel.


Utloggad P3t3r

Tror att de flesta musikaffärer kan ta hem det åt dig. Annars brukar det inte vara något problem med att handla från Cakewalk. Jag har gjort det själv ett flertal gånger.
Peter Bergström https://bluemusic.se, https://soundcloud.com/life-not-included


Utloggad El Hadji

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Har också handlat från Cakewalks online-shop och jag har heller inga klagomål överhuvudtaget. Kan även rekommendera thomann.de där jag också handlat en hel del...


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Har också handlat från Cakewalks online-shop och jag har heller inga klagomål överhuvudtaget. Kan även rekommendera thomann.de där jag också handlat en hel del...
Fast thomann har också bara version 4.


Utloggad El Hadji

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Hmmm... såg det nu.  :( Då skulle jag satsa på att handla hos Cakewalk direkt...


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Fast kolla så att det inte blir billigare att köpa en äldre version från thomann/turnkey/etc + uppgradering från Cakewalk.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Varför inte slå till med PE direkt? Nu vet jag inte vad H S 6 kostar men jag kom undan med 4100 för PE.
« Senast ändrad: 02.04.2007, 18:50:52 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Home studio kostar 125 euro och Home studio XL 188 euro, så det är en ganska stor skillnad.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
För ett tag sedan fanns Sonar 5 Producer Edition för 99 GBP (~150 euro) på www.turnkey.co.uk om jag inte minns fel....


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Om man köper direkt från cakewalk får man ladda ner det eller skickar de programmen? Har inte hittat nått om frakt.


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
När man ska köpa det så finns det flera altenativ, flera uppgraderingar och så "new coustomer" och "reg coustomer". Vad menas med "reg coustomer"? Räcker det att man har registrerat sig på sidan för att kunna beställa med det priset eller? Ni som har handlat därifrån hur har ni gjort? Eller måste man ha någon produkt från dem registrerad sen förut?
« Senast ändrad: 09.05.2007, 16:37:32 by Puzzlät »


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Var ett tag sedan jag shoppade därifrån, men jag tror att de skickar. -Man ska ju få manual och sånt också...
Det är väl bara att klicka vidare så ser du om du behöver betala nåt extra för frakten eller inte...? :)

Och samma gäller väl "reg customer".. Klicka i och fortsätt; krävs nån annan kod som du inte har så är det väl bara att backa tillbaks. :)


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
21 euro skulle de ha i frakt. Men om man kan beställa som "reg customers" så blir det ju inte så dyrt ändå, har klickat ett par steg och har då inte fåt fram att jag ska slå in någon kod. Men kan det bli problem när man fått det?

Man kanske skulle maila och fråga.


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Blir nog att köpa från Thomann, de är betydligt billigare. T o m frakten är billigare.
De har ju fått i version 6 nu, tur att man väntade.